بوت مردانه ، بوت زنانه و كفش پياده روي بوت مردانه ، بوت زنانه و كفش پياده روي .

بوت مردانه ، بوت زنانه و كفش پياده روي

بررسي مهمترين مزاياي كفش پياده روي و انتخاب مناسب

براي بسياري از ما ورزش كردن يكي از اهداف دور از دسترس به نظر مي رسد. خالي كردن ساعتي براي رفتن به باشگاه ورزشي براي بسياري از افراد تقريبا غيرممكن است.

در اين شرايط استفاده از ورزش هاي انفرادي مي تواند تا حدودي خلا ايجاد شده را پر كند. در ميان ورزش هاي انفرادي نيز، پياده روي را مي توان سبك ترين و البته موثرترين ورزش ممكن دانست.

مهم ترين مزيت پياده روي در اين است كه مي توان آن را به طور متوالي و در هر شرايطي انجام داد. كافي است به طور روزانه بخشي از مسير رفتن به محل كار را پياده طي كنيد؛ تا از مزاياي بي شمار اين ورزش ساده و ارزان بهره مند شويد.

اگرچه پياده روي ورزشي با حداقل امكانات و تقريبا رايگان است؛ اما بهتر است درباره انتخاب كفش مناسب براي انجام آن دقت و وسواس زيادي به خرج دهيد.

يك كفش پياده روي مناسب و استاندارد مزاياي مشخصي دارد؛ كه در اين مقاله وبلاگ فروشگاه اسپرت لند به آن مي پردازيم.

اين در حالي است كه يك كفش نامناسب براي پياده روي ، مي تواند بسيار اذيت كننده باشد؛ و صدمات جبران ناپذيري را ايجاد نمايد.

پس بهتر است اگر اهل پياده روي هاي طولاني مدت هستيد؛ در درجه اول انتخاب مناسبي براي انجام اين كار داشته باشيد. در ادامه سه مزيت اصلي استفاده از كفش پياده روي استاندارد را با شما در ميان مي گذاريم.

 

خستگي كمتر و كالري سوزي بيشتر

 

بسياري از ما پياده روي را با همان كفش هاي مهماني و رسمي خود و با هدف كالري سوزي انجام مي دهيم.

اين كفش ها اصلا مناسب پياده روي ساخته نشده اند؛ و در پياده روي هاي طولاني مدت مي توانند خيلي زود پاهاي شما را خسته كرده و توان شما را براي ادامه فعاليت كاهش مي دهد.

همين خستگي كافي و دردهاي عضلاني است كه شما خيلي زود از انجام برنامه منظم روزانه پياده روي خود دل زده شويد. طبيعي است كه در اين شرايط، حتي اگر فعاليت خود را ادامه دهيد؛ كالري كمتري را مي سوزانيد.

اين در حالي است كه پياده روي با يك كفش استاندارد و ساخته شده براي اين كار، موجب خستگي كمتر و توان بدني بالاتر براي ادامه فعاليت مي شود.

 

سلامت جسمي بيشتر

 

به بسياري از افراد كه دچار مشكلات مرتبط با ستون فقرات هستند؛ پياده روي را به عنوان يك ورزش عالي و مناسب معرفي مي كنند.

پياده روي از جمله ورزش هايي است كه به مرور موجب تقويت عضلات پشتي و تحتاني بدن مي شود؛ و در نتيجه باعث كاهش فشار روي ستون فقرات و كاهش دردهاي اسكلتي ناشي از تحت فشار قرار گرفتن عصب هاي خارج شده از نخاع خواهد شد.

همه اينها به مناسب بودن كفش شما بستگي دارد. يك كفش نامناسب و غير استاندارد، مي تواند فشار روي ستون فقرات و كف پاهاي شما را افزايش دهد.

همچنين كفش پياده روي نامناسب به راحتي موجب برهم خوردن شكل ايستايي و فشار جانبي روي ستون فقرات شما مي شود.

در واقع اثرات منفي پياده روي با كفش نامناسب به قدري زياد است؛ كه ممكن است مشكلات جدي سلامتي براي شما ايجاد نمايد.

در نتيجه پيشنهاد مي كنيم به هيچ وجه چنين كاري را بدون داشتن يك كفش پياده روي مناسب انجام ندهيد.

 

عمر بيشتر كفش

 

برعكس تصور اوليه، پياده روي مداوم مي تواند خيلي راحت كفش شما را دچار فرسايش كند. واقعيت آن است كه فارغ از آسيب هاي وارده به شما، كفش هاي رسمي براي پياده روي طولاني مدت ساخته نشده اند؛ و در چنين شرايطي خيلي زود دچار مشكل مي شوند.

 

 

 

اين در حالي است كه كفش هاي پياده روي، داراي رويه و كفه هايي مناسب اين فعاليت هستند؛ و علاوه بر حفظ سلامت شما، خودشان نيز دوام بيشتري دارند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۱:۰۳ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :